Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 6 januari 2012

Hobby Handig

Bijna is de Kerstvakantie voorbij (van de kinderen dan, die van mij is nooit begonnen!!) en ik geloof dat ik het vandaag niet zo erg vind dat het einde in zicht is.... Ik vind het de "moeilijkste" vakantie -zeker als je gewoon moet werken. Het "mam!, ma-ham!" klinkt hier zo'n 1000 keer per dag. Of je nu je laarzen niet kan vinden, het WC papier op is, je de telefoon niet kan vinden omdat je die zelf boven hebt laten liggen, of je zakgeld nog moet krijgen ("van 2 weken, mam!").... Niet dat ze volgende week niet roepen, maar dan in elk een paar uur op de dag niet, hahaha!
Vandaag kreeg ik een idee aangereikt van klanten in de winkel.  Ze hadden de nieuwste Hobby Handig gekocht en daar stonden (naast leuke knutsel-ideeën) een paar bijzondere haak-patronen in. Hier vind je meer informatie (helaas zijn de fotootjes een beetje klein) http://www.hobbyhandig.nl/


Allereerst staat er comleet gehaakt koffie-servies in van Christel Krukkert. Ik krijg het plaatje niet groot gekopieerd (beetje vaag nu), dus even op de site kijken van hobby handig: http://www.hobbyhandig.nl/tijdschrift/nu-in-hobbyhandig/979-gehaakt-koffieservies






En deze geweldige tas staat er ook in, gemaakt van granny squares en een oude postzak. Ontworpen door Stella Roodbeen, die hiermee een prijs won op de laatste Kreadoe.


De prijswinnende tas van binnen.
Je kunt Hobby Handig in elke tijdschriftenwinkel kopen voor € 5,50 (ik bij onze Primera). En de katoen, die verkoop ik!
Knipoog (er staan overigens nog veel meer leuke dingen in deze editie!)

2 opmerkingen:

  1. Ik wil heeel graag deze hollandse tas maken, waar vind ik het patroon? want neem aan dat nu de editie niet meer in de winkel ligt. :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon is nog hier verkrijgbaar: http://www.echtstudio.nl/haak-patronen/granny-squares-haken/patroon-granny-posttas
      Maar je kunt ook in onze winkel terecht!

      Verwijderen