Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 28 januari 2012

Koolmeesje

Je hebt breien en breien.....
Je kiest voor zo'n grote sjaal, een trui, warme muts of een tas, maar hier heb ik nu echt bewondering voor!!


Het patroon van dit koolmeesje liet ik een tijdje geleden aan een klant zien. Het staat in het boekje 75 vogels, bijen en vlinders. Het is wel zo'n beetje het ingewikkeldste patroon wat er in staat :-)



En toen liet deze mevrouw gisteren dit koosmeesje zien. Is dit niet schitterend? Dat je dat met een paar breipennen en een restje breigaren voor elkaar krijgt....



Ik durf nu bijna niet te laten zien wat bij mij op de pennen staat..... doe even je zonnebril op!


Beloofd is beloofd, Miriam wil echt zo'n roze kol. Gisteren tijdens de Voice Kids opgezet (wie weigert er nou om te draaien als er een kind vanuit zijn/haar tenen zingt??). Het voordeel is dat je dit ook in het donker kunt breien: het geeft licht !!

En er staat nog iets op de pennen (ik ben met deel 2 bezig) wordt vervolgd......


En nu gauw aan de slag! Manlief staat al op het voetbalveld (vertrek 8.00 uur) - helaas is de winterstop alweer voorbij en mogen de jongens weer (vrijwillig) met korte broek op een kletsnat veld bij 1 graad boven nul gaat spelen. Leuk he, voetbal.....



7 opmerkingen:

  1. Wat een superliefje, dat koolmeesje! Echt heel knap gemaakt! Gelukkig is onze sport binnenshuis en lekker warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat koolmeesje is echt SUPER!! Daar zou ik wel een haakpatroon van willen!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil je even bedanken voor het leuke kadootje dat ik ontvangen mocht,samen met andere dames op de Bloggersdag ....
    SUPERLIEF !!!!!!!

    lIEFS
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk en mooi. Ik heb het boekje meteen gekocht. Bedankt voor de tip!
    Groetjes Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke leuk maar het is geen koolmees maar een pimpelmees,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, mijn gebrek aan kennis! Maar gelukkig is er in die 7 jaar nog niemand geweest die zich er aan stoorde!

      Verwijderen
  6. Waar kan ik het patroon v de pimpelmees in vinden of boekje kopen . Willemien

    BeantwoordenVerwijderen