Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 25 januari 2012

Rekenmuizen

Vorig jaar liet ik deze geweldige muizen al eens zien. Fiona maakte ze voor een school, het zijn zogenaamde telmuizen of rekenmuizen Ze zijn een hulpmiddel bij het leren rekenen.






Van elke kleurencombinatie zijn 2 muizen gehaakt, een met bloemetjes en een met streepjes. De muizen zijn gemaakt van Catania katoen. 


Fiona maakte er ook deze geweldige kaas bij! Een prachtig opbergtasje.


Het patroon is nu uitgeshreven. Van de muizen kun je het patroon hier terugvinden!

11 opmerkingen:

  1. Geweldig die muizen, ik ga je gauw een mailtje sturen meis,

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wat leuk !!!
    Bedankt voor het patroon, ik mail je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Zo wordt rekenen zeker leuk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee, zo wordt rekenen veel prettiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So cute! You made me smile. Have a wonderful sunday!

    Regula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk...maarrr met welk nr (haaknaald) worden de muisjes gehaakt?

    Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2½ mm, maar dat is ook afhankelijk van je hand van haken. In elk geval lekker strak, zodat de vulling er niet uitkomt.

      Verwijderen
  7. Hoeveel bolletjes catania moet je rekenen per paartje?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leukkk en ook een handig idee.
    Ik ga het denk ik ook is proberen voor mijn dochter om thuis te gebruiken ��

    BeantwoordenVerwijderen