Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 20 april 2012

Enquete

Bij mijn zoektocht naar leuke patronen sta ik soms een beetje voor dilemma's. Wordt er meer gehaakt of gebreid?  In het engels is veel meer te vinden dan in het Nederlands, is dat een onoverkomelijk bezwaar? Meer truien en vesten of juist kleine projectjes?

Om allereerst eens duidelijk te krijgen of er meer belangstelling is voor haken of breien heb ik een kleine enquete gemaakt (zie rechtsboven). Zouden jullie die in willen vullen (tot 30 april) ? Dan kijg ik een indruk waar meer belangstelling voor is!

En nu nog een leuk haak-ideetje voor Koninginnedag:

Bij Lindervrouwsweb vind je een uitgebreide tutorial voor het maken van deze bloem.



13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om een enquette te starten en er zo achter te komen wat de bezoeksters (en misschien ook bezoekers) van je blog het liefste doen. Begrijp ik het goed en komt er straks nog een vervolg naar de keuze engels/nederlands en welke projecten?
    Aan mij heb je een 'slechte' want ik vind alles leuk wat ik langs zie komen! Ik geniet al van het feit dat je zo actief bent in het zoeken naar leuke dingen en die dan op je blog plaatst. En al zijn het misschien niet altijd dingen die ik direct ga maken, inspireren doet het in ieder geval. Dus een bedankje voor al je moeite is zeker op zijn plaatst: DANK JE WEL!
    groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanet, ik heb de enquete ingevuld. Helaas heb je er niet zo veel aan, want ik ben een echte omnivoor met handwerken: haken breien, naaien, quilten, spinnen, zelf stof / weefsels verven enz enz, ik vind het allemaal leuk.
    De taal maakt me ook niet uit, Nederlands, Engels, Duits, Noors, Deens of Zweeds. Alleen de Romaanse talen liggen me niet zo (eigenlijk helemaal NIET).
    Ik ben wel nieuwsgierig naar de uitslag,
    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanet,

    Op het gebied van handwerken vind ik alles leuk, maar wel heel graag in het Nederlands, ik heb natuurlijk de enquette ingevuld.

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeanet,

    Ook ik heb je enquete ingevuld.
    Ik hou het liefst van breien, maar een klein haakwerkje tussendoor vind ik wel leuk als afwisseling.
    Het liefst nederlandstalige patronen want die lezen toch makkelijker weg.
    En verder blijft je blog leuk om te lezen!

    Groetjes, Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanmorgen zag ik nog een leuke aanvulling op deze bloem bij http://mumsboven.blogspot.com/, zal bij jullie in het gezin ook wel in de smaak vallen ;-)

    Hoewel ik momenteel alleen haak (breien vind ik veel minder leuk om te doen), vind ik het toch heel leuk om ook gebreide ontwerpen te zien, want ik hoef van mijzelf gelukkig niet alles te maken wat jij laat zien (dan heb ik nog minstens 6 levens nodig, haha)en ik kan erg genieten van de creaties van anderen, ook al zijn die onmogelijk om na te maken. Wat mij betreft hoef je geen rekening met mijn wensen te houden, want ik blijf je toch wel volgen, veel te leuk hier! (ik heb wel gestemd hoor ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanet,

    wat slim een enquete.
    Elke dag volg ik met heel veel plezier je blog wat een inspiratiebron is steeds weer.
    Afgelopen zomer bezocht ik je winkeltje ook al zo leuk.

    Mijn grote voorkeur gaat toch wel uit naar het haken en bij voorkeur in het nederlands.
    Breien kan ik helaas niet behalve sjaaltjes van dat leuke sjaaltjesgaren dus ook dat blijft leuk om te volgen.

    Jeanet, veel succes verder met je blog en de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jeanet,
    Mijn voorkeur gaat uit naar het haken,
    maar inspiratie haal ik uit vanalles dus blijf
    alsjeblieft van alles plaatsen.
    Zelfs borduurpatroontjes kunnen leiden naar iets
    heel moois, weet je nog die dekens met maritiem thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jeanet,
    Leuk, die enquete!
    Het maakt mij niet uit of het Nederlandse patronen of Engelse patronen zijn. Natuurlijk leest Nederlands wel lekker weg ;)
    Ik heb overigens het patroontje van de tulpen vertaald voor Marjo en dat patroon staat nu op mijn blog.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik heb ook meegedaan hoor! Leuk om te zien wat de meeste van je lezers graag willen! Wat mij betreft gewoon zo door gaan Jeanet, juist de afwisseling maakt jouw blog zo gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Natuurlijk even gestemd... Voor mij beiden hoor!
    Maar als ik om me heen kijk, zie ik meer hakende dan breiende mensen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, nog even dit: de taal maakt mij niet uit.
    Mag ook Frans of Duits zijn (hebben ook heel mooie patronen).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk Jeanet mijn bloemen op je blog! Nou ik hoef je het niet te vertellen, ik ben haakverslaafd en af en toe waag ik me eens aan breien....Nederlandse patronen zijn meer dan welkom, toen ik begon met haken was er zo weinig in het nederlands, vandaar dat ik aan het verzamelen bent gegaan om zoveel mogelijk te delen!Alles wat ik tegen kom aan patronen, staan op de verschillende pagina's op mijn blog, dus heb je wat voor me, ik hou me aanbevolen! Kleine projectjes zijn leuk, maar ook aparte tutorials zijn inspirerend, vooral als je al een poosje haakt, hou er zelf ook van om dingen uit te zoeken en inmiddels kan ik de amerikaanse patronen goed lezen en vertalen, dus dat is ook leuk om te doen. De amerikaanse patronen zijn fantastisch en geeft een helehoop inspiratie, voor mij althans...En pinterest vindt ik ook heel inspirerend, kom daar zoveel tegen, daar zou ik een dagtaak aan hebben en intussen meerdere levens als ik dat allemaal wil maken. Het houdt mij in ieder geval bezig! Haken vind ik het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen