Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 20 april 2012

Pimpelliese

Al eerder blogde ik over de Pimpelliese, een driehoeks-omslagdoek die niet moeilijk is om te breien, omdat het grootste deel gewoon met ribbels wordt gebreid. Hoewel je met omslagdoek misschien in de winter denkt, is zo'n sjaal heerlijk in de lente en zomer (zéker als het zo koud blijft als nu!).
Johanna maakte deze sjaal vorig jaar van Cotton Bamboo Batik, een heerlijk zacht garen van Katoen met Bamboo in een batik-achtig kleurverloop (4,50 per bolletje). Ik blogde er al eens over, maar het berichtje is verzonken in de vergetelheid (mooi gezegd, he?).




Hou je niet van felle kleuren, dan kies je voor een effen versie. Gebreid op  nld. 3½.
Je kunt een Nederlandse versie van dit oorspronkelijk Duitse patroon vinden bij Spinning Martha, als je liever met een breischema werkt, dan moet je even mailen en stuur ik je onze versie van het patroon.


Morgenochtend (zaterdag) is er op de Markt -tegenover ons winkeltje -  en rondom de Hervormde Kerk een rommelmarkt en verkoping van 9.00 uur - 13.30 uur. Er gezellig en voor elk wat wils!



4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi patroon! Driehoeksjaals vind ik altijd erg prettig in lente en zomer. Misschien, als ik nog eens handigheid krijg met breien.....:)
    Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's very nice!
    The colors are great!

    Kisses

    BeantwoordenVerwijderen