Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 april 2012

Stille Zaterdag



Hoewel deze dag Stille Zaterdag heet (de dag tussen Goede vrijdag en Pasen), ben ik bang dat deze helemaal niet zo stil verloopt. Wat is dat toch dat wij altijd maar zo druk moeten zijn, karren vol boodschappen binnenhalen voor feestdagen waarvan heel veel mensen niet meer weten wat het betekent? En ongemerkt doen we allemaal mee.

Vanmorgen ging al vroeg de wekker want dochter- en manlief moesten al vroeg op de sportvelden zijn. Nu, met een bakje koffie, maak ik even tijd voor een logje. Helaas heb ik deze week zelf niets af kunnen maken, dus ga ik dit logje vullen met allerlei.

Om te beginnen een paar foto's van de breiclub in Goes, waar ik deze week was om samen te stokhalen of bezemsteelhaken.:





Dit was echt een hele gezellige middag! Deze dames breien al heel erg lang, maar deze leerlingen op een school in Nieuwe Tonge krijgen er ook al heel veel plezier in:




Deze week kregen onze kinderen voor het eerst een exemplaar van zo'n proefabonnement van "7 Days", en kijk wat daar in stond (werd ik helemaal blij/brei van!) - niet dat er iets over mij instond hoor!


Anna doet op haar blog een oproep om het breien en handwerken weer te promoten en introduceren op basisscholen, ben ik het helemaal mee eens!!

Deze week kwam Wilma mij bezoeken in mijn winkeltje. Wat een leuke ontmoeting (ik vind het zó leuk om al die creatievelingen persoonlijk te ontmoeten - de klik is er altijd!!). Wilma maakt werkelijk schitterende dingen, allemaal uniek. Kijk eens op haar site Willewopsie  :






of haar blog voor een geweldig mooi handgemaakt cadeau!

 
En verder ben ik bezig geweest met opruimen van de winkel (niets meer van te zien) om nog meer plaats te maken voor o.a. een nieuwe stapel Zeeuws Schortenbont:



Maar ook de vakken met Catania zijn weer goed gevuld en er kwam nieuwe voorraad zomergarens binnen, waaronder dit leuke spul - Favorito.

Schachenmayr smc - Favorito


Ik vind dit zulk mooi garen (2,95), je breit of haakt het op 4 of 5 en er zijn hele leuke patronen voor te krijgen maar die staan in de nieuwe boekjes en mag ik uiteraard niet publiceren, kom maar naar de winkel :-). Ik moet dus zo snel mogelijk aan de slag om er iets van te breien, maar er zijn wel 100 dingen waar ik aan moet beginnen!

Schachenmayr SMC,  Plaid und Kissen, S8094, Schachenmayr SMC Favorito

Gelukkig is er van dit garen wel een gratis patroon beschikbaar van een mooie trui.
Hier vind je het Nederlandse patroon.

Schachenmayr SMC, Damen-Pulli, S8093, Schachenmayr SMC Favorito


Nou, dit logje is weer aardig gevuld, geloof ik. Tot later.......


7 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal goed uit. Ik heb vorige week mijn eerste blogster ontmoet, was super! En ik hoop volgende week tijdens Van Katoen nog meer blogsters te ontmoeten :-)
    Fijne paasdagen.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk krantenbericht, ik herken dit wel, heb zelf een aantal jaar textiele werkvormen in mijn groep 5 gegeven, maar vanwege te weinig kennis bij collega's is dit nooit voortgezet.Hopelijk is dit een nieuwe aanzet.
    Fijne Paasdagen, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Preciosos trabajos. Te felicito y cada día pasare a verte.

    Un beso para ti y para todos los abuelitos .

    Te espero.


    http://gelois49.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige foto's van de zowel jonge, als oudere breisters!! Nou ben ik pas nog in je winkel geweest, maar als ik het zo zie, zou ik weer al moeten komen... wat is die nieuwe schortenstof prachtig!! Ik wens je heel fijne Paasdagen toe, geniet ervan! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat schortenbont toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh dat schortebont wat is dat mooi,ik wil er ooit nog iets mee maken ,krijg meteen al weer kriebels,geniet van de paas ,hartelijke groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch gezellig, om zo samen met elkaar te handwerken! Leuk dat die jonge meiden er ook plezier in hebben.
    Er zijn inderdaad wel heel veel mooie dingen die je kunt maken, maar helaas is de beschikbare tijd beperkt.
    Die stofjes blijven prachtig. Volgens mij ligt er in mijn voorraadkast ook nog een een bundeltje kleine lapjes. Misschien komen ze binnenkort wel tevoorschijn...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen