Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 17 april 2012

Vraag!

Na ruim een jaar bloggen en verzamelen heb ik het idee dat ik redelijk de weg weet te vinden in blogland voor wat betreft haken en breien (nee, ik heb nog lang, lang, lang niet alles gezien!). Vandaag kwam iemand in ons winkeltje vragen of ik ook patronen wist voor knuffels en speelgoed dat genaaid was. Eeeeh, nou - eigenlijk niet. Vraag naar knuffels, vliegtuigen, poppen, raketten, bloemen etc. in haakpatronen en ik kom er wel uit, maar naai-patronen?? Ik zou het echt niet weten!

Ik snuffelde wat en vond o.a. deze geweldige walvis (plus gratis patroon) op dit blog: De Droomfabriek.


Wie weet er nog meer? Vooral patronen voor jongens zijn moeilijk te vinden! Engelse patronen geen bezwaar, wie weet er wat??

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke walvis, nee, ik weet geen genaaide beesten, het meeste is gehaakt.
    succes met zoeken en groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knuffelpatronen zijn veelal los te koop, of staan in boeken. Grote namen zijn Tilda en Melly and Me. Op www.modabakeshop.com staan een paar patronen, maar ook een grote lijst van blogs, waarop 1 of meer gratis patronen staan. Het zijn vooral quilts, maar ook tassen, etuitjes en soms ook speelgoed. Ik vind de walvis erg leuk, die had ik nog niet eerder gezien. Op freubelweb komen ook wel eens knuffels voorbij trouwens.
    Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi jeanet

    Hier kan je veel dingen vinden http://www.freubelweb.nl/ , http://creakir.blogspot.com/p/als-ik-ooit-vijf-minuten-tijd-heb.html ,op deze site kan je e-books kopen http://www.farbenmix.de/

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, lastig!! Ik naaide de knuffels voor de kinderen altijd 'uit het hoofd' en tekende zelf de patronen. Ooit eens een supergrote Garfield genaaid, die staat nog steeds op Koen zijn kamer..! Misschien leuk om eens te laten zien... maar nee, ik kan je dus niet helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is 50 genoeg? Ik heb niet geteld of er ook inderdaad 50 op staan hoor :-)! Www.allcrafts.net/sewing/stuffedanimalssewing.htm

    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier een aantal leuke linkjes! Op de sites staan nog veel meer leuke patronen.
    Konijn
    http://www.farbenmix.de/shop/Kreative-FREEbooks/Haekeltier-KROEFER-Kreativ-Ebook-als-Geschenk::10696.html
    Olifant
    http://www.farbenmix.de/shop/Kreative-FREEbooks/ELEFANTOeS-Kreativ-Ebook-als-Geschenk::10046.html
    Olifantje
    http://www.craftpassion.com/2012/03/the-happy-elephant-family-sewing-pattern.html
    Auto
    http://www.noodle-head.com/2010/06/car-pillow-tutorial.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuk boek met dino's en draken (heel geschikt voor jongens) is 'Knuffel Speeltjes om zelf te maken' van Pamela Peake. Hij is 2e hands te koop. Oorspronkelijke titel: 'How to make dinosaurs and dragons'

    BeantwoordenVerwijderen