Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 18 april 2012

Wild breien

Dacht ik nog dat mijn paaltje redelijk uniek was op ons eiland, maar nee hoor er is al veel meer aan de hand!



In Vlissingen zijn ze al maanden bezig om in Ter Reede lapjes te breien om de stad te versieren:

Ik werd er op geattendeerd door het blog Fimo en ander creatief gefröbel, lees maar mee:

In Woonzorgcentrum Ter Reede worden ontzettend veel activiteiten georganiseerd. Elke dag is er wel iets te doen.

Dit komt uit de "Ter Reedense Courant" van april 2012:
"Vanaf juni 2011 is een groepje, oud en jong, aan het wildbreien in het Atrium. Elke maand komen zij een middag bijeen om samen te breien en lapjes aan elkaar te zetten met maar één doel: de Vlissingse binnenstad opfleuren!
Zo zijn er rokjes gemaakt voor de bomen, lappen voor de fietsbeugels en shawls en mutsen voor de beelden.
Op woensdag 25 april is het zover. Het startsein wordt om 11.00 uur gegeven door de
burgemeester van Vlissingen, de heer Roep in de hal van het gemeentehuis. Daarna barst het feest los en gaat de route door de binnenstad. Iedereen is van harte welkom om aan te sluiten bij de stoet!

Breit u op donderdag 19 april nog een laatste stukje mee?
U kunt aansluiten bij de groep in het Atrium om 14.30 uur".

Dus... hebt u morgen niets te doen? Het is prachtig breiweer en het Atrium is een gezellige ruimte om een middagje door te brengen. Kijk maar:

Dus wie zin heeft en in de buurt woont.......
En straks elke eerste donderdag van de maand bij Minicamping de Visser wild breien, heerlijk in het Walcherse land. (Overigens de beste camping van Nederland, want zij wonnen gisteren de Zoover-prijs 2012, hatsikedee!!).

Overigens is het zeker de moeite om eens een kijkje te nemen op het blog Fimo en ander creatief gefröbel, want op dit blog verschijnt elke dag een creatief idee met fimo (met heeeeel veel instructiefilmpjes), papier, pijpenragers, borduren, en nog veel meer creatiefs. Een aanrader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten