Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 19 juni 2012

Plantbombing

Eerder schreef ik al verschillende keren over wildbreien, in het engels wordt het ook wel "yarnbombing" genoemd (wat een leuk woord!!). Mijn paaltjes staan er nog steeds! Durf je geen hekje, bankje of ander openbaar metaal aan te pakken, dan kun je hier eens aan denken: Plantbombing!

plantbomb2

pockets

Maak plantenzakjes en bind ze ergens vast, het vrolijkt de straat zeker op. Hier is gebruik gemaakt van acryl-garen omdat dat het water een beetje vasthoudt, en het is belangrijk dat je plantjes gebruikt die gedijen bij een beetje verwaarlozing, zoals vetplanten. (Nee, kropjes sla en aardbeien lukken niet!)

Hier en hier vind je instructies voor het maken van de zakjes (engels), en op deze site vind je instructies voor het kiezen en plaatsen van de plantjes.

pillow photos 1-4

plantbomb1

4 opmerkingen:

  1. Dit vind ik nu eens echt een grappig, mooi, geslaagd en super ideetje.
    Dit ga ik zeker maken...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zeg, een mooie creatieve manier om die saaie straten wat op te fleuren!

    BeantwoordenVerwijderen