Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 24 oktober 2012

Bekerhouders

We horen het al een hele week: het wordt koud! Helemaal niks mis mee, want 20 graden eind oktober vond ik iets te veel van het goede. Laat die kou maar komen.....

Tijd voor dassen, mutsen, sjaals, handschoenen èn warme chocomelk. Om te zorgen dat je bekertje lekker warm blijft en je handen niet verbranden zijn deze beker-warmers of beker-houders gebreid (ja, ook voor de "mooi" natuurlijk!).


Ik vond ze in deze Etsy-shop, waar je de patroontjes apart of in een hele serie kunt bestellen. Deze vind ik heel bijzonder:

Leaf Cup Cuddler
Mooi, zo'n blaadjes motief! Wil je liever allerlei steekjes uitproberen, dan kun je goed je gang gaan met dit soort projectjes. Dan is dit een heeeel handig naslagwerk, en heb je honderden patroontjes in 1 boek:


Tja, een rare naam, maar wel een prachtig naslagwerk! Was een tijdje uitverkocht, maar nu weer volop leverbaar - ook in onze winkel. Kost maar 9,95. 200 bladzijden vol met 300 steken en patronen. Dat worden dus heel veel bekertjes....



4 opmerkingen:

  1. Ohhh Jeanet je hebt de juiste uitgekozen uit de reeks!Deze vind ik ook heel bijzonder!:-)

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die leuk!! Toch maar eens leren breien geloof ik..:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke bekerhouders jeanet, waar jij het altijd blijft vinden, ongelooflijk! Je geeft breisters echt wel een hoofd vol ideeën altijd. En inderdaad, als je wat handig bent en je hebt de breibijbel zoals jij en ik, kan je zelf wel wat ineen knutselen. Bedankt voor de tip. Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat staat mooi met zo'n jasje. De blaadjes vind ik heel erg leuk. Fijn dat je die boeken toch nog hebt kunnen bestellen, ik heb destijds je laatste exemplaar gekocht. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen