Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 5 oktober 2012

Tweekleurige kol

Soms (welnee, heel vaak) kom ik een patroon tegen en dan denk ik: dat zet ik pas op mijn blog als ik het zelf een keer heb gebreid. Nou, dan zou ik jullie een hoop onthouden. Ik denk nog steeds dat ik veel meer kan in een uur dan werkelijk het geval is. En als je 's avonds om 12 uur wakker wordt gebeld door een "grappig" persoon die denkt dat-ie om middernacht nog wel belletje kan trekken aan de voordeur, dan kom je de volgende morgen wat minder snel op gang....

(Overigens hoop ik dat degene die dat doet zich eens een keer realiseert wat een schrik en paniek dat oplevert!!)

Afijn, dit patroon staat al een poosje op mijn lijstje. Ik hoop dat het er binnenkort eens van komt om 'm te maken.

Pinned Image
Je kunt het patroon hier vinden (Engels, maar niet moeilijk!) shibuiknits.
Gebreid met rondbreinaalden no. 5 (80 cm lang). Zet 320 steken op met de hoofdkleur 
en sluit weer aan bij het begin, pas op dat je werk niet ergens gedraaid is. Plaats een stekenmarkeerder bij het begin van je ronde. 
1e rondje Hoofdkleur: *1 recht, 1 afhalen* herhalen
2e rondje Hoofdkleur: * 1 averecht, 1 afhalen* herhalen
3e rondje Bijkleur, * 1 steek afhalen, 1 recht*, herhalen
4e rondje Bijkleur , * 1 steek afhalen, 1 averecht*, herhalen

Deze naalden herhalen tot je de gewenste hoogte hebt (in het voorbeeld 30 cm)
Ga verder met de hoofdkleur, brei 1 rondje recht, 2e rondje: * 1 afhalen, 1 averecht*, daarna de steken afkanten.

(even een hele snelle vertaling uit de losse pols, dus excuses voor evt. foutjes!)

Pinned Image



5 opmerkingen:

  1. wat een mooie col ook. Mijn herfstcol is klaar. Ik heb 'm op mijn weblog staan met vermelding naar jou!
    Fijne dag, NOor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef mij zo'n losse pols. Erg leuk patroon en ik ga het ook proberen. Bedankt voor het delen.
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo'n mooie, ik jou berichtjes op facebook niet meer delen want telkens er een colsjaal komt krijg ik meteen de vraag van mijn oudste dochter dat ik er zo eentje wil maken ;) ik kan hier niet meer volgen met maken maar ik ga mijn moeder inschakelen denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je vertaling klopt niet..
    1e naald moet zijn 1 recht, 1 afhalen
    2e naald moet zijn 1 averecht, 1 afhalen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat krijg je als je in 2 minuten even een patroon wilt vertalen :-) Super bedankt, ik heb het al verbeterd!

      Verwijderen