Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 20 november 2012

Zucht !

Een zucht verlucht, zeggen ze toch. Nou, dan zal ik eens even heel hard zuchten.......

Vanmorgen dacht ik nog dat ik aardig op dreef was, die 6000 mensen lieten het gelukkig afweten (die komen nl. allemaal vrijdag, hahaha!), en toen werden de laatste kasten midden op de middag gebracht. Super blij mee. Maar de kantjeskast was nog niet leeg, en die heb ik pardoes in een aantal dozen leeggesmeten. Dat heb ik natuurlijk geweten.....alles moest uitgezocht en gesorteerd worden. Zo tegen het avondeten (kipfilet was nog te doen, de bloemkool zwartgeblakerd) kreeg ik een giga-dipje.

Gelukkig kwam Jo mij (wéér) helpen, en nu zie ik er weer een gat in. O jongens, al die dagen en weken tot 's avonds laat aan het werk, het zal toch wel eens een keer beter worden?

A.s. zaterdag komt Sinterklaas naar Arnemuiden. Leuk als je nog een kanaaltje hebt: dan kan hij tenminste met een boot aankomen. Op de Markt (voor onze winkel) blijft de tent staan van de Winterfair van Vrijdag, en is er voor de kinderen wat leuks te doen. Om in de Sint-sferen te blijven:


Van een oude sok kun je een prima Amerigo maken! Op het blog LightBlueGrey kun je vinden hoe je zo'n leuk stokpaard maakt. Of een paar... :-)


Ben je meer van het haken, dan kun je in het boekje "Gelukspoppetjes haken" van Annemarie Aerts een leuke Sint, Piet en een doddige Amerigo vinden.

3 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk paard zeg! Leuk gedaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor wéér zo'n leuk idee! Mijn zoon moet een surprise maken voor een meisje dat dol is op paarden, dus ... :)

    BeantwoordenVerwijderen