Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 17 maart 2013

Sokken

Wie pas nog langs onze etalage heeft gelopen, kan zien dat ik er (eindelijk) wat in heb veranderd. Winterse taferelen weg, en voorjaar erin! In de hoop dat het weer het ook snapt :-)

Naast een grote paas-tak met gehaakte en gebreide eitjes, voorjaars-sjaals en de Arnemuidse Visserstrui hangt er ook een hele rij met sokken van Ans. De linkervoeten in de etalage en de rechter in de winkel!


Het zijn hopeloze foto's met de weerspiegeling van het leegstaande Golff-pand tegenover ons. Aaaargh, ik mag toch hopen dat daar snel iets in komt (zolang het maar geen handwerkzaak is, hahaha!!)


Deze keer mocht Lola from Hawaï ook een keer in de etalage zitten! De paastak die nu een paar dagen staat loopt al uit, dat lukt prima in zo'n etalage met warme lampen...

Deze sokken wil ik er een keer uitlichten:


Deze sokken zijn gemaakt met de techniek van verkorte naalden. Je vind het patroontje in het Duits en Engels op Ravelry, het origineel vind je op Knitty.  Het zijn net golfjes!
Maar lijkt je dit te moeilijk? Met de sokkenwolletjes van nu kun je ook van gewone sokken hele mooie exemplaren maken!

1 across

En aan het begin van de week liet ik de Entrelac-sokken zien. Hier zijn ze nog een keer, ik ben er weg van! Jammer dat daar buiten een schoen over heen moet..... :-)





5 opmerkingen:

  1. Wat ziet dit er super leuk uit.

    Mooie sokken en Paastak ik hou ervan. Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk, dat ik toch maar eens moet beginnen met sokken breien..als er zulke mooie garens en patronen zijn om mee te werken. En alles is te leren, als je maar graag wil! Je etalage ziet er vrolijk uit, dat voorjaar komt er echt aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor van zoveel mensen dat ze willen leren sokken breien, kan je niet een cursus gaan geven? Mij heb je als deelnemer hoor, als je het doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele leuke sokken Jeanet. Zelf brei ik het hele jaar door sokken voor het ganse gezin :) Maar hier staan weer nieuwe ideetjes bij, bedankt!
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen