Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 23 april 2013

Dekentje

Na een hele dag rennen en vliegen (snap je dat nou??), koken en mentor-gesprek op school, zit ik even te bloggen. Ik kijk bewust maar even niet naar het aanrecht, de wasmand en de papperassen. Ook niet naar de bijkeuken waar de zomer- en winterjassen, zomer- en winterschoenen, skeelers, sportschoenen, sjaals en regenpakken gebroederlijk naast (=door) elkaar liggen. Morgen weer een dag...

Nu iets vrolijks: dit dekentje is een plaatje!

chrysanthemum rug

small rug by elisabeth andrée

Deze heb ik hier gevonden. Hier is er een vloerkleedje van gemaakt, maar een dekentie voor op de bank of buiten lijkt me ook prachtig. 

Hetzelfde motiefje maar dan in wit/grijze tinten - minstens zo mooi!!


Je kunt het patroontje vinden op de Engelstalige site van Lion Brand, voor deze site moet je een account aanmaken - kost niets, verplicht tot niets, maar je kunt er weer zoveel op vinden.

Hier het haakschema (het eerst roze stuk is van een bloemetje dat op het motiefje is gehaakt, dit is voor het dekentje weggelaten)


Het patroontje staat ook in dit boekje (heb ik nog niet in het assortiment, maar komt wel), dit smaakt naar meer.... handig is dat er haakschema's in staan naast een beschrijving.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek onlangs ook gekocht, dacht dat ik alles wel op het net kon vinden, ....maar ik von dit boek toch mooi en zeer leerzaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. boekje staat ook op mijn verlanglijstje,binnenkort moederdag dus misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi dat dekentje, geweldige kleurtjes! En net wat je zegt, in grijs-wit tinten zeker even mooi :)
    Alleen is haken niet zo mijn ding, ik ben meer een breimie :)

    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen