Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 3 april 2013

Kroning

We kunnen er niet meer onderuit: er komt een nieuwe Koning! In ons land is dat niet helemaal met een echte kroning, maar die kroon staat wel symbool voor alles wat met het Koningshuis te maken heeft. Vandaag vond ik dit: erg toepasselijk!

*

Ik vond 'm hier. Niet helemaal naast de deur, dus zocht ik verder naar een patroontje.

En jawel, tadaaah! Na wat speurwerk vond ik dit:


Je vind het telpatroon (schema) op deze Japanse Site. Het is nog wel wat puzzelen met het patroon, maar dan heb je ook wat :-)

Als Koninklijke boekenlegger is het motief ook mooi!


Een ander Kroon-motiefje vind je hier (met haakschema), je ziet dat het overal toepasbaar is, ook/zelfs op een washandje!


En nu als de wiedeweerga die winkel openen! Gisteren zijn de hele dag bezig geweest om (onverwacht) tenten te repareren van toeristen die tijdens de Pasen op vakantie zijn en de tent niet meer dicht kregen (da's koud!!). Het kampeer-seizoen is bij deze dus geopend! 


En de bestellingen voor de K(r)oningsmantel zijn ook niet bij te benen - aan de slag!

Verkleedkleding: Koning of Koningin


11 opmerkingen:

  1. Goh Jeanet, jij bent ook van alle markten thuis.
    En super bedankt voor het kroontjespatroon, ga hem op een t shirt naaien.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh dat kroontje...wat sjiek om te haken en ergens op te maken,heel koninklijk!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super chique, die kroon; dankjewel!
    Wat een klus die tent in de tent ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan altijd een haken en dan met spelden op mijn shirt vast maken ;-) Op het handdoekje vind ik het wel helemaal leuk....

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zullen die mensen blij geweest zijn, dat ze bij jullie terecht konden! Je moet er niet aan denken.. (Ik ben toch al meer van de huisjes...).
    Dat kroontje is een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een geweldig patroon. Zojuist heb ik me er even op geconcentreerd!
    Hier het resultaat:

    http://haakhaakdedy.blogspot.nl/2013/04/kroon.html

    Dankjewel! (ik heb jouw blog vermeld als bron)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha wat leuk! Ik was ook al kroontjes aan het haken, maar deze is prachtig, dankjewel! :D

    BeantwoordenVerwijderen