Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 18 april 2013

Op de bank

Net weer terug van een heerlijke avond bij de brei- en haakclub. Het is fijn om met zo'n grote club vrouwen (natuurlijk zijn mannen ook welkom, maar de eerste moet nog komen..) een hobby te delen en inspiratie op te doen. Wil je ook eens meedoen? Dan kan altijd! We zijn elke 1e en 3e donderdagavond van de maand bij elkaar, mail maar voor meer informatie.

En nu dus gauw nog even een logje. Dit geweldige idee kwam ik vanavond tegen. Bij mij komt het er niet zo veel van, "bankhangen", maar het lijkt me héérlijk - en dan dit over de leuning:


Aan de ene kant je breiseltje of haakseltje....


....en aan de andere kant de afstandbediening(en).

En opgeruimd staat netjes. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar bij ons ligt alles gebroederlijk naast (=door) elkaar. Bolletjes katoen, haaknaalden die je kwijtraakt tussen de kussens, afstandbedieningen, oplaadsnoertjes voor de telefoon, nog een Donald Duckie erbij en meestal nog een lege verpakking van...... 

Ik vond het idee hier, waar je het Engelse patroon voor een klein bedrag kunt kopen, maar dit kun je ook wel zelf verzinnen en aanpassen aan je bank en je wensen. Kun je ook haken natuurlijk!

6 opmerkingen:

  1. Dit is nou eens superhandig.. en mooi.. en slim!! Daar heb ik nog wel een wolletje voor liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Topidee alweer Jeanet en handig, niks dwaalt nog rond op de bank :)
    Bedankt voor de tip!
    Groetjs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is niet alleen handig, het ziet er ook heel gezellig uit. Mooie kleurtjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk is het een sjaal met 2 zakken toch? Handig ook voor dropjes ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super idee. Fijn weekend.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen