Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 december 2013

Zeeuws Dekentje


Met de motiefjes van de Zeeuwse Stoffen kun je echt van alles doen, je zag al onze sokkenmutsenwanten en nog veel meer. Dat is echter vooral breien en ik weet dat er fervente haaksters onder mijn volgers zijn die nooit een breinaald aanraken. Dus gingen we aan de slag! Ans ontwierp dit prachtige dekentje en ging uit van het patroon van het schortenbont:


Het is net een soort Pixel-afbeelding

Het dekentje is gehaakt van sokkenwol in 3 kleuren en opgebouwd uit vierkantjes (Granny Squares) van verschillend formaat! Door ze aan elkaar te bevestigen terwijl je haakt, groeit het onder je handen!



Het dekentje is hier 72 x 85 cm, maar is eenvoudig te vergroten door het patroon uit te breiden. Enne, echt niet alleen geschikt voor babietjes hoor!


We maakten een compleet pakketje (wol en uitgebreid patroon), dat je kunt bestellen bij Tikkeltje Zeeuws (patroon is niet los verkrijgbaar). De standaardkleuren zijn donkerblauw, lichtblauw en wolwit, maar andere kleuren kan natuurlijk ook (Mail dan even).




6 opmerkingen:

  1. wow , was für eine tolle idee . vielleicht kann auch den anderen stoff machen , der mit den herzen . schöne grüße martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee en wat knap om zoiets te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zeg, wat mooi ontworpen en gemaakt!!! Complimenten aan Ans!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf patroon, origineel en lijkt mij zeker leuk om te maken
    Gr. Nath

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi, Ik ben momenteel ook met een pixel afbeelding bezig met behulp van mini-granny's, maar hoe maak je ze aan elkaar in one go?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen