Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 15 januari 2015

Naaimachine

Toen we de winkel begonnen (ruim 16 jaar geleden) startten we vooral als naai-atelier. Aan de voorkant verkochten we stoffen en fournituren (met een hele kleine wolkast voor "erbij"), maar de hele achterkant was en ís nog steeds naaiatelier.
Al heel jong mocht ik van mijn moeder op haar oude Singer naaien, en ook Ali is zo'n beetje achter de naaimachine opgegroeid. Dus dit ideetje vind ik erg leuk!


Marjan haakte deze en ik mocht ze fotograferen.
Hieronder ligt een klosje naaigaren, om de verhoudig wat beter weer te geven..


De kleine details met het lapje en de knoopjes maken het helemaal af!


Je kunt het gratis Nederlandse patroon terugvinden op het blog van Elfi-Jo.

Wij gaan gewoon verder op onze machientjes die tegenwoordig iets groter zijn uitgevallen :-)







6 opmerkingen:

  1. Heel tof die mini-naaimachientjes! Dit zet ik ook maar bij op mijn to-do lijstje denk ik, zo leuk! En je man is weer superijverig zoals altijd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze staat met stip op 1 op mijn todo lijstje. Bedankt voor de link naar het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zijn ze schattig, deze kleine naaimachientjes... die komen in mijn map hoor, ga ik beslist ook een keertje doen.
    En wat leuk dat we even een binnenkijkertje bij je man krijgen... indrukwekkend hoor!!
    Ik wens je een fijne dag, hoop dat de storm en de regen nu eens snel gaan verdwijnen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor het linken Jeanet!
    (Nu snap ik waar die stormloop naar mijn blog vandaan komt!)

    Groetjes,
    Joke (Elfi-jo.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi kunt u mij even het patroontje sturen. gr. karin



    BeantwoordenVerwijderen