Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 23 januari 2015

Tweedjes en andere kleurtjes...

Ben je vandaag in de winkel geweest? Dan ben je vast gestruikeld over alle dozen die ik maar niet weggewerkt kreeg. Had ik eindelijk een doos leeg, dan stond er wel weer een nieuwe koerier met zijn handen vol. Hoewel het wat chaotisch is (ach ,jullie zijn wel wat gewend...), is het ook heerlijk om al die wolletjes door mijn handen te laten gaan!

Er komen steeds meer kleurtjes binnen van de 6-draads sokkenwol (behalve de ecru, die laat nog enkele dagen op zich wachten), waaronder deze kleurtjes.


Hoewel er voor de meebrei-deken veel voor de traditionele kleuren wordt gekozen zoals blauwtinten, grijs en rood (prachtige nautische kleuren voor een Zeeland-deken), kun je natuurlijk ook los gaan met kleurtjes en met tweed-draadjes....

Als deze kleuren er vroeger waren geweest, hadden de mannen ze vast gewild - en hadden we er nog niets van geweten door de zwart-wit-foto's....:-)


Anja breide de deken nogmaals helemaal in het ecru én ook aan één stuk. Daar hebben we een aantal vragen over gekregen. Je kunt de aanwijzingen hiervoor terugvinden op het Zeeuwse Visserstruien-blog, onder het tabblad Zeeuwse Meebrei Deken. Alle tips, aanwijzingen, opmerkingen kun je daar vinden. Heb je specifieke vragen over het patroon - dan kun je het beste een directe mail sturen naar Anja en Stefanie. 

Wil je je breisels delen met andere mee-breisters? Er is een besloten Faceboek-groep aangemaakt. Johanna wil die voor ons beheren. 


De deken die nu in de winkel ligt heeft een prachtige afwerking met een Zeeuws randje van Schortenbont. Daarover blog ik later zeker nog! Nu even genieten....


Maar ja, met mijmeren en dekens aaien komen mijn dozen niet leeg en de kasten niet vol. Nou, die kasten lágen al vol dus het is nogal schuiven met garens en woekeren met de ruimte. 10 nieuwe kleuren Catania moeten er ook nog bij...


De 6-draads wol die ik hierboven liet zien wordt gepresenteerd als sokkenwol. Deze benaming doet dit garen echt tekort! Natuurlijk kun je er heerlijk warme sokken van breien, maar zéker ook wanten, mutsen (ja, daar is 'tie weer:), sjaals en práchtige truien en vesten! Samenstelling 75% wol/25% polyamide. Breien op nld. 3½ mm.

 




Van al deze prachtige visserstruien kun je het pakket kopen via Tikkeltje Zeeuws.






9 opmerkingen:

  1. Zie ik daar zomaar Anja met een serene glimlach in een kabeltrui staan :-). Dat was vast voordat de Zeeuwsevisserstruienboekgekte helemaal losbarstte. Zoveel rust uitstralen !!
    En leuk wat je schrijft over die zwart-wit foto's!! Stel ik me inenen een wereld boordevol kleur voor in vroeger tijden!! Weten wij veel; misschien droegen ze wel rose ipv wolwit en pimpelpaars ipv zwart! LEUK!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anja is mijn tegenpool - blijft onder álle omstandigheden rustig. Kan ik nog wat van leren....
      En ik heb ook altijd het idee alsof de wereld vroeger in zwartwit was. Haha, grijze bomen, grijze mensen. grijze truien, dus paarse truien hadden we nooit herkend! :-)

      Verwijderen
  2. Prachtig Jeanet, al die wolsoorten en kleuren... Ik zou willen dat ik elke dag iets nieuws kon maken, nou ja elke week dan, dat zou ook al een heel verschil maken... Ik wil altijd veel meer dan ik kan maken....
    Je laat ons weer prachtige spullen zien...
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik kom zeker vandaag wat wolletjes bij je weghalen Jeanet! Die tweed is geweldig, daar heb ik net een paar sokken van af met een kabelpatroontje uit de deken... ze zijn WOW geworden ;))!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht aan nieuwe wolletjes kreeg je weer Jeanet, helaas weet ik hier niet meteen een winkel waar ze Trekking verkopen, Regia vindt je hier wel op meerdere plaatsen, maar de dikkere sokkenwol is ook moeilijker te krijgen helaas. Je zou echt wat korterbij moeten wonen! Ik was vast een regelmatige klant bij je!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, ik krijg toch echt ook zin in mijn eigen meebreideken en heb inmiddels het patroon besteld. Wat ik graag zou willen weten is hoeveel garen er ongeveer gebruikt wordt. Ik keek hiervoor ook naar de complete pakketten, maar zie daar ook niet vermeld hoeveel bollen garen er in zo'n pakket zitten. Misschien ligt het aan mij en kijk ik niet goed, hoor. Ik zal eerst ook maar eens afwachten wat er nog in de patroonbeschrijvingen zal staan. Ik vind het in ieder geval een erg leuk project!
    De truien en mutsen die je verder in deze blog laat zien, zijn ook prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je hebt zo'n 3500 - 4000 meter nodig, alle uitgebreide informatie vind je straks op je patroon!
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor je snelle antwoord!

      Verwijderen
  6. Hallo iedereen dat ik ben Daniel Steve uit Texas, Verenigde Staten. Ik zal graag delen de goedheid van God in mijn leven na zoveel maanden van het proberen om een lening op het internet en werd opgelicht, dus ik werd rusteloos en wanhopig in het krijgen van een lening van een legit geldschieter online. Maar als God zou hebben, ik zag een opmerking van een vriend genaamd William Ken en hij sprak over dit legit lening bedrijf waar kreeg hij zijn lening snel en gemakkelijk zonder enige stress zodat hij stelde me voor aan een man genaamd heer Mason Diego die een bedrijf genaamd Diego lening bedrijf, beheert dus heb ik gesolliciteerd voor een bedrag van de lening van ($170, 000.00USD) met lage rente van 2%, zodat de lening werd goedgekeurd en gestort op mijn bankrekening in minder dan 48hrs, dat was hoe ik was in staat om terug op mijn voeten te mijn gebroken bedrijf draaiende houden en ook te betalen mijn rekeningen dus ik iedereen van u die is geïnteresseerd adviseren ben in het verkrijgen van een lening zonder onderpand, geen credit-check, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere terugbetaling plannen / plannen, naar Neem contact op met de heer Mason Diego. U kunt hem contacteren via zijn e-mail: diegoloancompany@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen