Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 17 november 2015

Arne en Carlos Sokkengarens - 3

O wat leuk! Eindelijk kwam vanmiddag het nieuwe sokkengaren van Arne en Carlos binnen.

Hou je van een kleurtje in je sokken? Dan wil je deze beslist!


Hieronder de kleurtjes op een rij. Een bol van 100 gram/420 meter kost € 7,95 (genoeg voor een paar sokken)


Deze kleuren zijn eenmalig, en op = op. Met wat creatief vacuümeren kan ik 4 bollen in een envelop verzenden (€ 3,95). Met deze kleurtjes heb je nooit meer last van het second-sock-syndroom - van deze wil je echt het 2e exemplaar wel breien....
Samenstelling: 75% wol, 25 % polyamide - breien op 2½ mm.

4 opmerkingen:

  1. Op zich niet eens duur, dat garen, maar.... zeker heel dun? Ik schat in dat je moet breien met pen nummer 2,5. Dan vind ik het toch altijd wel lang duren voor een sok klaar is. Maar, ik kan niet anders zeggen, het garen is inderdaad prachtig! Wat een mooi kleurverloop!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, het is een 4-draads garen, dus breien op 2½ mm.
      Het kleurverloop vergoedt veel, hoor :-)

      Verwijderen
  2. O wat baal ik nu dat ik niet tegen wol kan. Ze zijn heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige wolletjes weer! Gelukkig bracht ik vorige keer er een bolletje van mee uit je winkel! Maar ze zijn nog niet gebreid.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen