Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 17 februari 2016

Baby-dekentjes en lappenpopjes

Zou het ´t weer zijn? Dat zonnetje dat doet verlangen naar lente ofzo? Zit het in de lucht? (Of doet Facebook wonderen?? Vandaag was het baby-dag! Ik geloof dat meer dan de helft van de klanten van vandaag plannen had om een babydekentje te gaan breien of haken. Gelukkig liggen er altijd wat voorbeelden in de winkel klaar om te laten zien, en anders nemen we de i-pad er even bij en zoeken we op mijn blog (label Babydekentje).
Dit dekentje lag nog op de tafel van het fotograferen van het truitje, en het is nog steeds heel erg populair.


Het is gemaakt van Miami (Annell), dit garen is vergelijkbaar met Softfun (Scheepjeswol). Beide merken liggen bij ons in de kast en het kleurenpalet is zo heel erg groot. Ik gebruik het dan ook door elkaar, Miami voor de wat pasteltintjes, Softfun voor de wat fellere kleuren. Beiden zijn 60% katoen, 40 % acryl / 140 meter op een bol van 50 gram, 3,50 per bolletje.
(Het patroon van het dekentje vind je hier).
De populairste dekentjes uit de winkel nog even op een rijtje (die hierboven hebben we al).

Veruit het meest bestelde pakketje is voor dit dekentje (patroontje krijg je bij aankoop van de katoen).
Het blaadjesdekentje gemaakt van 9 bollen Catania (maar ander garen kan uiteraard ook):


Blijvend populair, van welk garen dan ook is het Zachte Dekentje van Jellina. Ieder in zijn eigen voorkeur van kleur. Dit babydekentje is gehaakt van baby-acryl, ligt al heel lang bij ons in de winkel en is onveranderd mooi!

Foto

Absoluut niet moeilijk en in elke kwaliteit of kleur te haken is het Kleurrijke dekentje in V-steek. Ook als je weinig ervaring hebt is dit echt heel goed te doen. Kies je kleurtjes .....


***********

Vandaag bezorgde Scheepjeswol weer een nieuwe telg in de softfun-familie, nl. de Softfun Aquarel.


Zelfde samenstelling, zelfde prijs, prachtig om met de effen kleurtjes te combineren. Heerlijk zacht en prima te wassen. H´m, hier moet ik gauw maar eens iets van maken! Overigens kun je hier ook heerlijk mee breien hoor, het patroontje dat ik gisteren liet zien kan ook prima...

Dit garen is ook heel erg geschikt op de lappenpopjes van Sascha te haken, uit haar nieuwe boekje. (Weet je dat dit boekje binnen 2 weken al aan de 2e druk toe is? Hoe super is dat!)
Ben je niet zo gecharmeerd van de Stone Washed (pluisjes?), dan geeft deze Softfun ongeveer hetzelfde effect, en het is heel goed te combineren met de effen kleuren.



En nu nog een plekje zoeken in de winkel...... dat wordt weer schuiven, passen en meten.



Weet je dat er een superhandig filmpje van Sascha is waarin ze uitlegt doe je het lijfje haakt? Superhandig!



En voor de échte fans is er zelfs een Facebook-groep `Lappenpoppen haken`, waar iedereen zijn lappenpop kan laten zien en vragen kan stellen. 

Zo, weer inspiratie genoeg, dacht ik zo!!

2 opmerkingen:

  1. Lijkt mij mooi garen. Ik heb dat boekje ook. Het zijn zulke leuke poppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij mooi garen. Ik heb dat boekje ook. Het zijn zulke leuke poppen.

    BeantwoordenVerwijderen