Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 5 maart 2016

Pastelletjes

Vandaag leek het er toch echt een beetje op met dat zonnetje, de lente is echt in aantocht (vergeet even dat je vanmorgen de autoruiten moest krabben). Ach, misschien is het wishfull thinking, maar de dagen lengen echt, de vogels laten zich 's morgens vroeg echt al goed horen. Het is een kwestie van tijd.... en zeker als er van die heerlijke pastelletjes-draadjes in de winkel liggen, dan krijg ik toch echte lentekriebels.


Deze Bamboo-bolletjes van Vinnis uit Zuid-Afrika zijn zijdezacht en heel comfortabel in de lente. Deze keer bestelde ik vooral voorjaarskleurtjes en ik wil er graag weer iets van haken of breien. Maar welke kleurtjes ga ik kiezen?


Ga ik voor effen? Of kies ik juist van alle kleurtjes iets?


Als ik de pakjes binnenkrijg zit er een sticker op de zakjes:


Dat is toch prachtig! Niets geen massa-productie maar garen met een verhaal! Je leest het op de website van Vinnis.
Ook op deze website vind je een aantal patroontjes (Engels) voor dit garen, o.a. dit lieve girafje

Pattern 30: Gerald The Giraffe
Maar ook deze LazyDays Beach Dress vind je er terug (echt, de zomer komt weer....).

Pattern 6: Lazy Days Beach Dress

Dit zomersjaaltje vond ik op Ravelry, gemaakt van 3 bolletjes. Het patroon is de Thank you -scarf. Je kunt het patroon eenvoudig verbreden en verlengen.


Ik ben er nog niet helemaal uit :-)
De bolletjes van 50 gram hebben een lengte van 111 meter, 100% Bamboo. € 5,95 per bol.
Wil je bestellen? Mail dan even (jaffari@zeelandnet.nl). Van enkele kleuren heb ik volle pakken, van sommige kleuren enkele bolletjes.


Nog meer inspiratie nodig? Je vindt alle blogpost over dit garen terug op een rij onder het label Vinnis Serina.

Wieke van Keulen - Embrace:

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. De bolletjes kosten 5,95. Ze zijn handgeverfd en "100% Bamboo Eco-Friendly".
      Je kunt alle kleuren ook hier terugvinden, ik bestel 1 x per maand. http://www.vinniscolours.co.za/#serina

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke bolletjes. Altijd leuk, zulke inspiratie posts. Heel erg leuk :-) Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Zo krijg je natuurlijk helemaal lentekriebels!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! ik kende ze helemaal niet! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb in ieder geval het patroon van de Thank You Scarf al geprint. Ga nu eens bekijken welk garen ik ga gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen