Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 24 september 2016

Herfst

De Herfst is deze week officieel begonnen, hoewel het nog steeds zomer lijkt. Dat weer zal best nog wel eens omdraaien (o, ik hunker naar een herfststorm, nachtvorst, bladeren, zakken-vol-met-wind, regen die klettert tegen het raam.....), ik breng jullie alvast in de stemming met wat kleine Herfstfreubels...

Schattige Herfstblaadjes 
(patroon Engels, te koop op Etsy)

Breien patroon - Autumn Leaves - Leaf - brei bladeren - gebreide bladeren - Leaves - patroon - breien - PDF patroon - Instand downloaden

Gehaakte blaadjes
Gratis Engels patroon hier, met uitgebreide foto-tutorial

Fall Leaves Free Crochet Pattern

Herfst-takjes voor aan een herfstslinger!


Idee van Just Pootling
(in de tekst vind je links naar verschillende patroontjes)


Mijn herfst-pompoenen staan ook weer op tafel!
Je vind de links o.a.  hier en hier.



Paddestoelen van Grietje Karwietje


Gebreide Blaadjes met verkorte toeren in verloopgaren.
Patroon (engels) te koop op Ravelry


Doddig Egeltje
Gratis Nederlands patroon vind je hier



Gehaakte dennenappels (krokodillen-steek)
Patroon van YarnFreak
Heel handig is dit filmpje op YouTube over de krokodillensteek in het rond.

YARNFREAK: DIY: Crochet pine cones:

Fijne zondag !

3 opmerkingen:

  1. Super leuk die herfst haak- en brei items. Mooi gemaakt!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig allemaal!! Vooral die blaadjes, die had ik al eens eerder gespot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke post, ik was net bezig met slingertjes te maken om voor het keukenraam te hangen, hier zitten weer nuttige ideetjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen