Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 15 september 2016

Verandering!

Ik ben er zo aan gewend en waardeer het zeker niet genoeg: Wat is het toch heerlijk om seizoenen te hebben. Na deze warme nazomer kijk uit naar de Herfst. En het komt er echt wel aan, kijk maar eens goed om je heen. Verschillende bomen laten al hun bladeren - mede door de droogte - vallen, de kastanjebomen worden al geel en hangen vol met kastanjes en het fruit hangt volop aan de bomen!


Straks is de temperatuur weer gedaald, de eerste plensbuien komen er al aan. We gaan weer tijd binnen doorbrengen en genieten van de stoofpeertjes en appeltaart. Voor alles is een tijd, toch?
Dit vooruitzicht maakt mij vrolijk :-) Kom maar op met die Herfst!


Deze week verkocht ik al een paar keer wol voor wanten, voor een visserstrui en een dik vest. Dus nu durf ik ook met een gerust hart weer over een lekkere warme deken te bloggen, hoor!

a7

Mocht je nog niet genoeg gehaakte of gebreide dekens hebben en misschien niet kunnen wachten op het volgende deel van een of andere KAL of CAL, dan kun je met deze deze snel aan de slag.
Het patroon vind je bij Berniolie (gratis in Nederland en Engels). De deken is gehaakt met Scheepjes Velvet, een 100% acryl met stone washed effect. (100 gram/300 meter/ € 3,95). We hebben alle kleuren op voorraad.

Mocht je restjes over hebben, dan kun je ook bij Berniolie terecht voor het patroon van deze gebreide omslagdoek.

a1


3 opmerkingen:

  1. Hallo Jeanet, superleuke ideën heb je weer gegeven.
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen het van de week zo warm was (dat je eigenlijk alleen maar in de schaduw kon zitten en niets doen), heb ik wintersokken van merinowol zitten breien ;-) Het weer heeft dus niet altijd invloed op wat je doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, blij dat de hitte voorbij is en laat de herfst nu maar komen, lekker warme dingen breien!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen