Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 5 september 2016

Viajante

Vorige week ontving ik weer strengen lace garen (o.a. Filigran van Atelier Zitron) en in de winkel hangt nog zo'n hele mooie sjaal waar ik nog niet over heb geblogd! De hoogste tijd, dus :-)


Het is de Viajante van Martina Behm. Deze Duitse ontwerpster maakt hele mooie, aparte dingen en dit is er zeker een van. De sjaal wordt met Lace-garen gebreid en is helemaal dubbel. Hij wordt in het rond gebreid (alle steken recht!) en heeft een aparte vorm. Dubbel ziet hij eruit als een gewone omslagdoek, maar je kunt 'm ook als grote kol/poncho/schouderwarmer dragen. Heerlijk voor koudere wintermaanden.


Ik bedacht dat het wel leuk was om ermee op de foto te gaan (kijk, zo'n popje heeft geen schouders en weinig van voren - ik wel). H'm - of deze foto's er nu voor gaan zorgen dat je dit model kiest weet ik niet, wat een gestuntel........


Dat moet met een gewone camera gewoon in de spiegel. Met 1 hand fotograferen is best kunstig, hoor! Om er dan ook nog een beetje flatteus uit te zien..... zo dus niet: met dikke frons en stevige onderkin!


 Gelukkig hebben we nog jong talent, nog steeds bereidwillig om even als model te dienen (OK, ze hoefde dan niet af te ruimen). Staat toch echt iets beter he, bij een jonge blom? Het is gelukkig one size-fits all.......


Die zijwaartse flap werd niet zo gewaardeerd door kindlief, wat moet je dáár nou mee? Overigens kun je dit model zo groot maken als je zelf wilt.


De slappe lach schiet toe!


O - stop maar! Ik heb foto's genoeg nu!


Dan nog maar eentje van deze passiebloem tegen de muur Deze blijft geduldig en lachen.


Voor deze ruime Viajante heb je 3 strengen Filigran nodig (3 x 600 meter, 100% merino). Overbodig om te zeggen dat dit garen heerlijk zacht is!
Je kunt het patroon bestellen via Ravelry. Het is beschikbaar in het Engels en Duits. Op dit  filmpje legt de ontwerpster zelf uit hoe je de Viajante kan dragen.


Deze kleur is ook net weer binnen, zo mooi!


7 opmerkingen:

  1. Wat heb ik hartelijk gelachen om jouw verhaal met de foto's maken en over je dochter. Mooie foto's zijn het geworden en leuk dat ik jou ook eens goed in beeld heb. Fijne dag en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal, prachtige dochter en een prachtige moeder! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, die laatste met die kleurtjes. Supermooi.!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleur filigran op de laatste foto. Hoeveel kost zo'n streng?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi! En filigrain is echt mijn favoriete wol, zooooo ontzettend zacht.. Dat wordt er eentje die op mijn lijstje komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige sjaal, die je op allerlei manieren kunt dragen. Mooi ontwerp.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, heerlijk toch. Samen lachen en foto's maken. Ze zijn toch gewoon super?! En ja, ook de sjaal is prachtig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen