Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 3 september 2016

Wieke Magazine - Kleur bekennen

Het is zo'n dag.......
Heel af en toe zit die ertussen. Het hangt dan in de lucht ofzo, onverklaarbaar is het. Het concentreert zich op een of andere manier altijd bij elkaar. Het is vandaag zo'n dag!

Ik had nog een karweitje dat nog af moest. Vandaag - want dat heb ik beloofd. Ik ga in ons atelier snel achter mijn grote naaimachine zitten. Snel probeer ik nog wat Zeeuwse Schorten af te werken. De haast is niet goed voor mij, want ik struikel over een doos wolletjes die al lang naar boven gebracht hadden moeten worden. Ik stoot mijn knie hard tegen de ijzeren poten van de naaimachine. Dat loeizware ding geeft niet mee dus moet mijn knie maar terugveren - AU! Geërgerd ga ik zitten (natuurlijk had ik ook eerst die doos op kunnen ruimen.....). Ik werk snel nog wat naadjes af - pats! natuurlijk, de naald breekt. 8 laagjes stof is soms ook voor een industriemachine iets te veel van het goede. Ik zoek een nieuwe naald en mijn laatje kiepert om. Alle kleurige spoeltjes rollen op de grond.
De naald heb ik te pakken, ik wurm 'm op gevoel weer terug in de naaimachine. Ik probeer de draad in de naald te doen maar kom tot de conclusie dat ik het echt, écht niet meer zien kan zonder leesbril. Waar ís dat stomme ding? (ben ik net zo vaak kwijt als mijn sleutelbos).
Zucht, zonder bril kan ik het echt niet en ik strompel naar de keuken om mijn fok te zoeken. Natuurlijk struikel ik weer over die doos, hoe voorspelbaar kun je zijn. Manlief kijkt me meewarig aan, vraagt of ik koffie wil (ik zie er vast zo uit) en helpt me met de schorten.

Image result for zeeuws schortenbont schort

Terwijl we samen net aan de koffie zitten gaat de bel alweer. Een meneer in een strak fietspakje vraagt waar het postkantoor is gebleven. Vriendelijk wijs ik hem de weg naar de nieuwe lokatie.
Terug naar de bak troost, maar ik zit nog maar net als wéér de bel gaat. Een echtpaar stapt binnen en vraagt waar het centrum is. Ons adres is Markt 1. Meer centrum wordt het niet. Ik moet het echtpaar teleurstellen, Arnemuiden is -ondanks het liedje- geen bruisende havenstad, geen Volendamse toestanden hier. Ik mompel nog iets over het interessante museum (dat pas om 1 uur opengaat). Tevergeefs, ze druipen teleurgesteld af.

Bakkie twee wordt voor me ingeschonken, misschien kan deze wel warm worden gedronken. Wat een illusie :-) De telefoon gaat, een mevrouw belt. Ze vraag of ik een patroon "van Feestboek" voor haar kan kopen. Na wat navragen kom ik erachter dat ze een patroon op Ravelry bedoelt. Helaas, ik verkoop geen patronen van Ravelry. Nee? En ik heb ook geen Nederlandse vertaling? Nee - helaas.
Ik word noodgedwongen steeds handiger, korter en bondiger in deze boodschap.
Ondertussen zijn er ook want klanten binnengekomen. Het is een dag van vragen naar gratis patronen ("de wol heb ik al"), een kopietje-uit-een-boek (ik draai het verhaaltje van Copyright weer af), bolletjes teruggeven, vragen over patronen van andere websites, en zo rolt de dag een beetje door.
Wol die nog niet binnen is, een patronenboek dat nog niet geleverd is, de zwarte katoen is onverwacht sneller op dan ik dacht - 70 andere kleuren zijn er wel.... het wordt 'm niet vandaag.

Natuurlijk heb ik ook veel leuke klanten, ik ontmoet oude bekenden en heb nieuwe draadjes die ik kan laten zien. Maar op een of andere manier wilt het vandaag niet zo lukken. Van de verkoop van een enkele knoop of een losse stopnaald (alsof je losse boterhammen verkoopt) kan ik de hypotheek niet betalen, dus ik raak een beetje paniekerig. Wat nu als de wol-hype helemaal over is? Heb ik een winkel vol met winterwolletjes, zou ik ze ook kunnen verkopen? Gelukkig gaat het morgen regenen, ik hoop een een flinke herfststorm, nachtvorst, lange avonden, vallende bladeren...... :-)
Kom maar op met die herfst....

Image result for herfststorm

Dan komt de post met een grote doos. Yes, wat fijn! Wieke-magazine nr 3 is uit. Nog een kwartier en dan gaat de tent op slot. Even uitrusten, nu écht die warme bak koffie drinken en lekker gaan genieten van dit vrolijke tijdschrift. Wat een timing........
Vanaf nu dus in de winkel, Wieke Magazine 3. € 9,95


Fijn weekend allemaal!

16 opmerkingen:

  1. Geniet maar van die warme tas koffie, dubbel en dik verdient!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet maar van een fijne zondag. En inderdaad soms hebben we van due dagen, het helpt je niet maar we hebben ze allemaal.
    Ik herken dat wel bij mij beginnen mensen afspraken af te zeggen of ze vergeten de afspraak en dan wordt ik ook moedeloos.
    Een lieve groet Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schrale troost: ik wilde vanmiddag dolgraag bij jou langsgaan om al mijn verjaardagsgeld uit te geven. Maar ja, beetje ver. Hier in dat durp waar jij ook studeerde is 't momenteel niet veel. Ik smachtte naar jouw assortiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even opnieuw, want er zaten typefouten in, en dat kan je vandaag natuurlijk niet gebruiken *Ü*

    Oh wat een pechdag heb je vandaag (gehad....hoop ik). Het is zo herkenbaar. Eigenlijk moet je op zo'n dag in een klein hoekje wegkruipen en wachten tot hij voorbij is, maar dat lukt natuurlijk niet.
    Lekker dat de winkel op slot kan en je even ongestoord kunt genieten van de koffie, je lieve man en de nieuwe Wieke. Ook bij mij werd die vandaag bezorgd, héérlijk. Ik wens je veel leesplezier, een rustige avond, een goede nacht en hopelijk morgen een zorgeloze zondag zodat je de volgende week weer met frisse moed kunt beginnen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oja hoe herkenbaar maar je wolletjes verkoop je wel hoor wacht maar even tot het kouder wordt dan vliegen ze weg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en ik bedoel herkenbaar ik koop ook niet zoveel als het heel warm is maar de avond wordt al eerder donker en jaaaa dan gaan we er weer tegen aan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks de pechdag heb je 'm leuk verwoord Jeanet. Ik kon een glimlach dan ook niet onderdrukken. De Wieke is een uurtje geleden ook bij mij op de mat gevallen. Eerst nog 2 taarten bakken (zoon is morgen jarig), buitenplanten die ik bij Intratuin heb gekocht vanmiddag (spontane actie!) in de tuin poten, de woonkamer versieren, met een schuin oog naar de eerste aflevering van "dance, dance, dance kijken.... Ik vrees dat het blad er niet van komt vandaag. Gelukkig is papier geduldig.
    Fijne zondag!
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach Jeanet, ondanks je "pech dag" moet ik je van mijn moeder hartelijk danken dat je haar blouses heel mooi op maat hebt gemaakt. Ze passen nu perfect! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoeveel pech kan een mens op één dag hebben. Jij spant de kroon. Gelukkig lukt het je om hem levendig op je blog te beschrijven. Ik zie je al helemaal gaan. Ik gun je de komende week alle dagen: geluk, voorspoed, plezier, kopende mensen en dat alles super op rolletjes loopt.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie Zeeuwse stoffen, verkoop je die ook? Ik moet geloof ik maar eens langs komen. Fijne dag, groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pechdag. Ik heb nog steeds in planning staan om een weekendje Zeeland te doen en dan fijn wolletjes kopen bij jou in Arnemuiden. Helaas is er steeds iets wat roet in het eten gooit, maar wat in het vat zit verzuurt niet dus hoop zeker deze herfst een keer aan te waaien. Fijne zondag en ik wens je een goede week toe met een super verkoop! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och och och, ja je hebt zo van die dagen. Ik blijf me trouwens verbazen wat de mensen soms aan jou durven te vragen....en dan bedoel ik niet de weg of het postkantoor. Niet panikeren Jeanet of er nog herfst of winter komt. Die komen er aan en dan wordt er ook weer gekocht en verkocht. Nog een fijne avond en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik noem zulke dagen altijd 'Een dag voor een gummetje' dan kun je hem wegvegen. Ze zijn wel heel vermoeiend. Hopelijk kon je vandaag lekker bekomen. En met die wolletjes komt het wel goed hoor. Dat haken en breien blijft voorlopig nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie eerlijke post ! Ik heb genoten bij je vrijdag, wat kwam ik blij en opgeladen thuis :)
    Dat er morgen maar heel veel mensen bolletjes bij je komen shoppen, en netjes patroontjes betalen ! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We hebben je genomineerd voor de one lovely blog award! kijk even naar het berichtje op onze blog: http://mingle-mangle-crochet.blogspot.nl/. Zie het niet als een verplichting :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een schrale troost misschien, je was niet de enige met zo'n dag. Weliswaar bij mij geen winkelperikelen, maar niets leek goed te gaan of lekker te lopen...... morgen misschien dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen