Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 13 oktober 2016

Behaaglijk!

De Herfst is echt begonnen en het is guur en koud. Lekker vind ik dat! De kruidige geur van het blad dat valt, schreeuwende spreeuwen die zich opmaken voor hun avontuur naar het zuiden, Een waterig zonnetje dat de gure wind niet meer kan compenseren: ik hou van de Herfst!
Tijd voor stoofpotjes :-)
Wel een Iraans stoofpotje, ik heb best wat gerechten leren maken in de loop der jaren.


En tijd voor dekentjes! 's Avonds op de bank met een behaaglijk dekentje, kaarsjes aan, boekje of handwerkje erbij....(eh, ik zit 's avonds gewoon achter de PC mijn administratie te doen, mails te beantwoorden of te bloggen, maar kindlief is dól op dekentjes).
Deze deken is gemaakt van Naturalia van Borgo de' Pazzi, een 100 % wollen, biologisch garen (die nog een héél klein beetje naar schaap ruikt!). 


Op een streng van 200 meter zit 120 meter en deze deken is gebreid op naald 20. De deken is gebreid van 7 strengen, en is (niet uitgerokken) ruin 145 x 175 groot.
Je vindt 'm terug op Ravelry. Er zijn 65 steken op gezet en alles is in ribbels gebreid. Makkelijk en zo leuk voor in de woonkamer. 

We hebben dit garen op voorraad (11,70 per streng), maar ook de kwaliteit Bulky (13,20) in de kleuren zwarte, grijs, donkerrood, paars en lila. 



Natuurlijk is dit garen ook heel geschikt voor grove dassen en kollen. Zo kun je er een hele mooie Outlander-kol van maken! (Fans snappen dit) Voor een stevig/voller effect kun je ook met een dubbele draad breien.
Hier vind je de beschrijving.


Image result for claire outlander cowl Image result for claire outlander cowl

4 opmerkingen:

  1. Gaaf! Ik zag het bij je liggen in de winkel, supermooi!! Die deken en vooral die col wil ik allebei wel hebben, als echte fan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben net op facebook lid geworden van hun groep. En dat Iraanse recept.......zou je dat willen delen met ons? Het ziet er zo lekker uit......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er heerlijk garen uit! En een heerlijk stoofpotje ;) . Nooit zin gehad om eens wat iraanse recepten te delen? Ik ben alvast nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen