Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 1 mei 2017

Linnensteek

Wat is het toch heerlijk om al die verschillende brei- en haaktechnieken uit te proberen. Ik blogde jaren geleden eens over de Linnensteek en deze staat beslist ook op mijn verlanglijstje.


Foto: Ravelry

Wow! Wat kun je hier veel mee doen......

Op de website van Wieke vind je nu een duidelijke, zeer uitgebreide Nederlandse uitleg.


Ook vind je het gratis patroon van deze sjaal Cavalry Captain op Wieke´s site.


Zelf vind ik het heerlijk om te experimenteren met kleurtjes. Garens met een kort kleurverloop zijn hier heel erg geschikt voor. Brei gerust op naalden 4 mm, wol en dit patroon kunnen dit makkelijk hebben. Je kunt voor een sjaal ook gelijk de lengte opzetten, je krijgt dan lange strepen.
Deze handgeverfde stengen liggen nog te wachten in onze winkel op een prachtig projectje ....


Maar ook Invicta Colour of Noro Taiyo 4 Ply zijn prachtige bolletjes hiervoor. En bont gecombineerd met effen is ook super! Tel daarbij op al je restjes sokkenwol. Oh, al die mogelijkheden..........

Binnenkort gaan we weer nieuwe wolletjes verven, we moeten natuurlijk wel zorgen dat er genoeg voorraad is voor het Brei- en Haakfestival 😀. En lijkt het je het leuk om zelf eens aan de slag te gaan? Binnenkort meer nieuws!



1 opmerking:

  1. Grappig; gisteren een post op mijn blog geplaatst over mijn gehaakte kussen met... de 'linen stitch' :-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen