Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 3 mei 2017

Op tijd

De wekker ging vanmorgen om kwart over 5. Oef, da's best vroeg hoor! Maar zoonlief heeft géén twee weken meivakantie en moet de trein van 6 uur halen om op tijd in Rotterdam te zijn. Ik wurmde uit bed om te checken of zijn wekker ook ging en gehoord werd. De eerste vogeltjes floten al en kindlief kwam uit bed gerold. Eenmaal beneden is hij meestal wel echt wakker dus ik beloot om toch maar even terug in bed te duiken tot nummer 2 uit bed moest. Dochterlief werkt in de vakantie af en toe bij een bakker en moet dan om 8 uur beginnen. Ik hoorde dat het pijpestelen regende en terwijl ik mijn wekker voor de tweede keer zette mompelde manlief : 'als het zo regent moeten we haar maar even brengen'. ("We" is in dit geval "jij"😀)

NOSTALGIE WEKKER - Voordelig Radiografische nostalgie wekker ...
Meestal slaap ik niet zo goed meer tussen 2 wekkers in, ik droom de vreselijkste dromen en slaap half met een gejaagd gevoel. Zo ook vanmorgen. Opeens schrik ik wakker: lieve help! het is al tien voor half en het kind moet om 8 uur op het werk zijn. Miriam slaapt nog heerlijk, ik por het kind wakker, zorg voor het lunchpakketje en zeul alvast de fiets naar de auto. Ik mopper een beetje dat ze op moet schieten, ook een auto heeft tijd nodig om ergens te komen. Kindlief is een notoire te-laat-komer dus zit ik haar achter de vodden. Met de veters nog open komt ze eraan gehuppeld, in de auto frommelt ze nog wat aan haar haar. "doe niet zo stressig, mam! Ik ben altijd op tijd"


Het regent behoorlijk onderweg en ik ben blij dat ik even heen en weer naar Middelburg rij (ja, ik weet wel dat ze niet smelten). Ik bedenk dat het merkbaar vakantie is, want er is niet zo veel verkeer. 10 minuten voor tijd arriveren we bij de bakker, ik laad de fiets uit en geef een kus. "zie je wel mam, ik ben hardstikke op tijd". "ja, kind, dág kind, werk ze!"

Ik tuf weer naar huis en bedenk dat ik op ons dorp ook wel even een warm croissantje kan halen, de bakker moet nét open zijn tegen de tijd dat ik in Arnemuiden terug kom. Ik parkeer de auto voor de bakker en zie dat maar de helft van de lichten aanzijn, het reclamebord staat nog niet buiten. De vitrines zijn nog niet verlicht en Trudie zie ik verbaasd naar mij kijken. Nou, het kan dan wel wat later op gang komen in de mei-vakantie, maar de klok heeft echt al geslagen hoor! Waarom is de bakker nog niet open? Trudie zoekt haar sleutels, doet open en kijkt me aan: "We gaan pas om 8 uur open hoor". "Maar het is al 8 uur geweest" sputter ik tegen. 
"8 uur? Meid je bent mis! het is vijf over 7"

Huh? Nee! Heb ik dat kind een uur te vroeg wakker gemaakt en gedumpt in Middelburg. Gelukkig werkt ze bij de bakker, die is in elk geval wel wakker 😏.
Aaarrgh! wat een blunder! Hoe kan ik nou - na 100 keer op een klok te hebben gekeken - alleen die lange wijzer hebben gezien?



Bij deze dus nog maar eens dit klok-ideetje. Ik blogde er al eens eerder over. Dit idee vind je terug bij Retro-baby. Zo eenvoudig en zó leuk!
Alle klok-ideetjes vind je onder het label klok terug op dit blog.
Morgen weer een dag! (o, niet vergeten - het kind is vrij!!)


17 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet kwam niet meer bij van het lachen maar je was wel op tijd en wie vroeg begint kan veel doen heb je geen commentaar gehad van je dochter
    groet een vaste lezer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi. Zo herkenbaar. Mam relax komt goed. Niet stressen. Haha. Je had nu een lange dag. Ik doe normaal niet aan reclame maar bij jouw blog klik ik trouw reclame aan. Ik hoop dat het je wat opbrengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kostelijk stukje! Het had mij kunnen overkomen.
    Ik moest eens mijn zoon om half 5 s'morgens naar Vlissingen brengen. Ik dacht doe mijn jas over mijn pyjama aan dan kruip ik straks nog even terug.
    Toen ik in de auto stapte kwam ik tot de ontdekking dat ik moest tanken. Ach met het pasje bij de automaat. Niemand die je ziet. Maar het tankstation bleek dus al open te zijn. Stond ik daar in mijn pyjamabroek voor de kassa.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend Jeanet...kheb weer genoten van je blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, mijn man schrikt een paar keer per jaar op zaterdagochtend in paniek omhoog en gaat dan heel paniekerig douchen om kwart over 6... als ik dan zeg: maar lief, het is zaterdag... dan moppert hij op mij!! Na jah!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Jeannet, beter zo dan andersom!Jaren geleden logeerde onze oudste kleinzoon bij ons omdat hij de andere ochtend héél vroeg op school moest zijn om naar Disneyland Parijs te gaan. En ja we versliepen ons! Geen van de wekkers was afgegaan. Toen helaas nog geen mobieltjes en hoewel zijn klasgenoten tegen de docent hadden gezegd dat hij bij ons logeerde had die niet de moeite genomen ons te bellen. (Terwijl mijn man ook op die school les gaf). Ik krijg weer buikpijn als ik er nog aan denk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien toch de kinderen het zelf laten regelen??????? Op deze leeftijd kan dat hoor ....... En je krijgt er een hoop rust voor terug, goed voor beide partijen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms ligt het iets ingewikkelder :-)
      En het levert in elk geval een hilarische verhaal en een lange dag op!

      Verwijderen
  8. Ha ha ha, heerlijk verhaal! Had mij ook kunnen gebeuren. Ik kan me nog herinneren dat wij in een vakantiepark zaten en voor 10 uur weg moesten. Met een groep vrienden. Ik schrok ook wakker dacht dat het al laat was begon mijn bed af te halen in te pakken koffie te zetten en me vreselijk te iriteren aan mijn vrienden die niet opstonDen. ...bleek het 6 uur te zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. we is in dit geval jij, haha Dat komt meer voor, ik noem dat majesteitsgevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dit verhaal,en het majesteitsgevoel is veel vrouwen eigen.
    Mijn man vindt dat we de jongelui zelf moeten leren door het te laat komen.
    Hij is een onderwijsman,ik fietste wel keihard achter onze dochter aan met haar vergeten lunchepakket.Toen vloog het stoplicht juist op rood,toen ze al naar het volgende fietste.
    Dat vergeet ik nooit meer.
    En daar sta je dan.
    Fijne dag,Willemijna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, heerlijk verhaal. Hoe reageerde je dochter toen ze 's avonds thuis kwam en er ook achter was gekomen dat ze een uur te vroeg was gedumpt?
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat n leuk verhaal, snap dat je even ervan baalde, ben benieuwd hoe jou dochters reactie was toen zij er achter kwam, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kindlief kon er - gelukkig - smakelijk om lachen. De bakker overigens ook....
    Dit wordt een gebeurtenis die goed is voor het Sinterklaas-gedicht in december :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, die ga je zeker terugkrijgen met Sinterklaas. Je was wel lekker vroeg op zomaar een uurtje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whahaha, wat een smakelijk verhaal! :) maar oh wat zul jij je raar gevoeld hebben toen je er achter kwam hoe vroeg het nog was... Gelukkig had je dochter ook genoeg gevoel voor humor, hihi. Ik had zoiets ook een keer toen ik in 1 van de laatste klassen van de basisschool zat. Ik haastte me, belde bij mijn buurmeisje aan waarmee ik altijd naar school liep en toen deed haar moeder (in pyama) open met de mededeling 'zo wat ben jij vroeg! Het is pas 5 voor half 8!' ;)

    BeantwoordenVerwijderen