Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 oktober 2017

Maya-taarten

Van sommige doosjes die bezorgd worden word ik heel blij. Zo'n heerlijk doosje vol met Maya-taarten bijvoorbeeld. Vol met bekende én nieuwe kleuren - feestje!


Haha, is het meteen duidelijk waarom ik 's winters iets meer ruimte nodig heb dan 's zomers 😉.

Dit zijn geen bolletjes meer, ook geen "cakes" maar dit zijn gewoon taarten! En ze zijn lekker ook, om te breien en te haken. Je kunt niet stoppen omdat je naar het volgende kleurtje wil gaan.....
Dat ervoer Annelies ook, die een tijdje geleden een taartje bij mij kocht. Ze breide en breide - kon niet stoppen - en kijk nou wat mooi! :

Maya Shawl Annelies Baes Vicarno

Maya Shawl Annelies Baes Vicarno

Annelies - die toch vooral van haken is - maakte een prachtig brei-ontwerp met deze Maya. Het is de eerste van een serie van 3 breiontwerpen in een serie "Reasons to Knit" die allemaal beginnen met 1 steek. Niet te moelijk maar dat is nou net wat deze wol nodig heeft. Optioneel is het gehaakte randje.

De shawl is assymetrisch, niet te diep en zoooo comfortabel! Gebreid op breinaalden 6 mm.
Overigens kun je dit patroon voor elk garen gebruiken. Het is eenvoudig aan te passen aan je wensen!
Het Nederlandstalige patroon koop je bij Vicarno.
Annelies gebruikte kleur 913. 

Garen: Maya, een soort winterse versie van de vertrouwde unicat. Ook dit garen bestaat uit 4 losse draadjes die qua kleur-samenstelling veranderen en zo een prachtig kleurverloop krijgen. Breien op (rondbrei)naald 6 mm.
25% alpaca, 25% wol, 50% acryl - 4-draads, 400 gram = 750 meter. Je hebt genoeg aan 1 bol € 49,95

Nog meer ideeën met deze Maya-taarten vind je hier en hier.

Wil je een bol Maya bestellen? Dan kan dat uiteraard! Mail naar jaffari @ zeelandnet . nl en vermeld duidelijk welke kleur je wilt bestellen. Nog even alle kleuren op een rij (er zijn wéér nieuwe kleuren bijgekomen!): Je kunt vanaf binnen of buiten beginnen met breien of haken.

Kleur 927 
creme, zachtroze, camel, grijsgroen (in werkelijkheid iets donkerder)

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 927 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 927 2
********

Kleur 923, antraciet, bruin, middengrijs, lichtgrijs

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 923 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 923 2
*******

Kleur 919, lichtgrijs, middengrijs, bruingrijs, antraciet

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 919 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 919 3
***********

Kleur 920 middengrijs naar zwart

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 920 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 920 3
**********

Kleur 917, lichtblauw, jeans, kobalt, grijsblauw

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 917 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 917 3
*******

Kleur 912 rood-roestbruine tinten

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 912 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 912 2

************

Kleur 911, zachtbruin, grijs, lichtblauw, lila

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 911 1 Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 911 2
*********
Kleur 913, aubergine, bordeaux, rood/fuchsia, zachtroze

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 913 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 913 3
********

Kleur 930: turkoois, petrol, lichtgrijs, middengrijs

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 930 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 930 3
********

kleur 916, jeans, turkoois, zeegroen, grijs/antraciet

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 916 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 916 2
***********

Kleur 931, van dieprood, bordeaux naar antraciet:



Maya Shawl Annelies Baes Vicarno





7 opmerkingen:

  1. Ik heb een vraag over de eerste foto, linksbovenin hangt een opengehaakte sjaal. Tenminste ik denk dat het een sjaal is of een gordijntje. Zou je me er iets leer over kunnen vertellen? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de Biscuit-shawl, ook van Vicarno maar dan gehaakt van Invicta Colur. Daar blog ik nog over.... :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb zo’n bolletje gekocht om er kousen mee te breien maar kom ik wel toe met zo eentje voor een paar sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De maya-wol is zooo mooi,mijn schoonzus heeft de ponchito bijna af en is schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk vandaag wat beter dan gisteren Jeanet, wat een mooie bolletjes heb je daar weer, ze zien er prachtig uit en lekker warm!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die maya-taarten....lekker groot,lekker zacht. De maya-sjaal heb ik juist afgewerkt, nog eindjes weg werken en dan showen...het was mijn allereerste project op rondbreinaalden. ...Ik ben best een beetje trots. Een volgend project: als het weer het toelaat ,nog voor de herfstvakantie een tripje ondernemen naar Arnemuiden!! Groetjes, Viviane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms baal ik toch dat ik niet tegen wol kan. Wat een prachtige kleuren. Gelukkig zijn er ook verloopgarens zonder wol hihi.

    BeantwoordenVerwijderen